Sunday, November 30, 2008

Stekig lunch.

Efter gårdagens lilla jobb-race så fick jag sova till halv tolv, vilket var väldigt skönt. Vi släntrade iväg till kontoret för att kolla gårdagens renderingar och David skulle boka flygbiljett. Priserna är bisarrt höga numera, 2700kr för en enkelresa till London från Arlanda, Ryan air tog 2200kr.  Vi kollade även upp det stället vi skulle käka lunch med Anna på, det visade sig vara väldigt, posh. 

Vi gick lite fel på vägen till restaurangen, så vi blev lite fashionabelt sena, men det var ok, för alla andra var det med. Stället var en lyxig fiskrestaurang som heter Scott's, med priser som var... i överkant. Sällskapet var blandat, jag och David från VFX-industrin, en IT-kille, Anna som är operasångerska och en handfull investment-bankers. Kul att snacka lite med människor som är helt olika. Maten var fantastisk och vi drack ett glas vin till, även om vi skulle tillbaks till kontoret och jobba efteråt. Notan var saftig, och det kommer nog vara länge innan jag äter en stekigare lunch. Anna skulle avsluta sin turné nästa vecka så vi skulle försöka styra upp något slags lussekatts-bak.

Nu är det första advent, men jag har inte riktigt hittat julstämningen ännu. Förhoppningsvis blir det lite mer av den varan på tisdag när Mattias kommer från Sverige med lite hemgjord glögg. Nu är det Apoptygma på Spotify och en del jobb framför mig... 

- Björn

1 comment:

Anonymous said...

Kul att läsa vad du har för dig :)
Hälsa Anna!
Kram/ Josefin