Friday, January 9, 2009

Edit Hire

Så, då var man tillbaks i Los Londres igen. Wham, så var julen med tillhörande semester i Idre slut. Tiden går sannerligen fort när man har roligt. Nu sitter jag här på kontoret, med deadlinen hängandes över mig, imorgon screening, onsdag final delivery. Mitt episka hand-shot är inte i närheten ännu, David slavar här bredvid med sitt. Jag hyr 2:an i samma hus som förut, vilket är okej, men inte särskilt charmig, till och med mintgrönt med spruckna spegelväggar var bättre faktiskt. Jag är trött, och väntar på renderingar, så just nu är jag mest sällskap åt David, vi lyssnar på VNV, Depeche och FFL samt dricker te och äter lyxchoklad. De andra är mer chillade och kör kontorstider fortfarande. Vi får se vem som klappar ihop i hjärtattack först.
Kontoret är flyttat nu, jag missade bekvämt nog den biten, kom först sent på måndag. Nya stället är ett rum på Lexington street som vi hyr av Edit Hire. Bredvid sitter det manusförfattare och knåpar på någon komediserie, i övriga huset är massa redigering och annat filmfolk. Bra location. Blev förövrigt lite tight i måndags, kom fram till gaten 3 min innan boarding. Lagom väntetid iofs, och jag gick före hela kön och boardade nästan först. Räkmacka.

No comments: