Tuesday, January 13, 2009

En dag kvar.

Nu börjar det verkligen kännas att det är slutet på ett projekt. Kroppen är lite lagom trasig, huvudet trött, tålamodet lågt, inspirationsnivån minimal. It's all good. Det kompenseras av känslan att slutföra något, om några dagar, när allt är levererat och godkänt. Jag sitter och avslutar det shotet jag började med när jag först kom hit i november. Gud vad jag hatar det shotet. David försöker muntra upp mig med att det börjar se bra ut, han säger det bara för att jag skall känna mig bättre.  Hans ser mer eller mindre final ut, och det är bra. Det återstår en dag innan leverans, men vi kan leverera fram till torsdag kväll för första vändan, och kommer något tillbaka så kan vi nog slänga in det då. Skall försöka sova ordentligt tor-fre natt, så jag är någorlunda i fas inför helgen.

Regissören skall bjuda oss på en runda pints på torsdag, det blir skönt. Han är mycket bra att jobba med, och Gisela (producenten, svensk!) är pansar, väldigt skönt att allt är så bra uppstyrt. Den andra produktionen känns hafsig i jämförelse. Nu sitter jag och... väntar på renderingar! Planen för kvällen är att rulla hem och steka pannkakor, sjukt sugen på det. Igår tog jag mig hem vid sju och låg mest i sängen och läste, det var precis vad jag behövde. David skall (haha, sucker) på inspelning med Malice gänget, nattetid, i bil, jag är glad att jag slipper, även om det är kul att vara på inspelning. Mina kollegor bakom mig jobbar med ett väldigt, äckligt, shot med en staketpik som går rakt igenom huvudet på en kille, adderar små bitar av skallben, hjärna, och små rännilar med blod... Det ser otrevligt ut...

Kaffe från Flat White. Absolut inga konstigheter.

No comments: