Wednesday, January 14, 2009

Fin.

Sådär. Nu anser jag mig klar med den här filmen, förhoppningsvis gör även regissören det på torsdag. Jag tänker inte ens jobba över idag, bara kompensera lite för att jag var lat imorse. Idag avslutade jag mitt handshot och påbörjade nästa produktion med att spegla ner shots lokalt och tracka / fixa med greenscreens. Allt för att förbereda för att göra 3 shots per dag, gånger fem, gånger tre. Vi får väl se hur bra det går. Vi var och handlade på svenskbutiken idag, falukorv, denna ädla svenska produkt, samt pepparkakor. Efteråt gick vi och käkade på Vapiano, som ligger något kvarter norr om Oxford street, lika bra pasta som i Stockholm, och lika billigt. Fräscht. Dit måste vi gå fler gånger!

Igår kväll ringde Mattias strax innan tio på kvällen, när jag låg i soffan och läste. Jag hakade såklart på och drack en pint på puben, och följde även med en sväng till Madam Jojo's, en klubb som bjöd på bra musik, och sjukt mycket folk för att vara en tisdag. Vi mötte upp Rebecka och hennes kollega/rumskamrat där. Trevligt ställe, men jag kände inte för att ägna natten åt att inmundiga alkohol och därmed potentiellt spoilera onsdagen, leveransdagen. Så jag gick hem tidigt. 

Planen för ikväll är att Sergej kommer över till mig och kokar glögg, samt äter middag med mig och David. Det kommer bli nice (och ger en bonus i att det luktar lite jul efteråt). David sitter och väntar på att jag skall skriva klart det här så vi kan dra och handla, kanske skall göra det då...

No comments: