Tuesday, January 27, 2009

Modern konst...

Förra veckan susade förbi, enda minnesvärda var bonusonsdagen på torsdagen med David, Sergej och Opera-Anna. Vi hamnade på Pierre och käkade, drack vin och snackade skit. Sen ramlade vi bort till Kronan och två Stolkånkare, fortsatte med whiskey, öl och en önskan att fortsätta på O-baren. Sen gick det nog utför, för fredagen var jag ännu mer sjuk, bakis och behövde verkligen sova. David lyckades göra sig av med sitt kreditkort, genom att inte ta kortet när det spottades ut utan att stå och snacka en halvminut istället. Haha. Det var en vecka gammalt, och det är episkt jobbigt att få ett nytt, tänk, talsvarsmaskin som inte fattar något alternativt webbformulär byggt av en RETARD. Kombinerat med en leveransmetod som kräver att de hittar till ens kontor, kommer in i byggnaden och hittar rätt person, utan att kunna ringa... Great.

Syster kom på fredagen efter lunch, jag gick upp lagom för att åka bort till Kings Cross där hennes tåg stannade. Bra timing. Vi ägnade eftermiddagen åt att gå runt lite i Soho, käka, och så såg vi Slumdog Millionaire på bio. Fantastisk film, se den. Planen var lite att vi skulle hitta någon musikal eller något att gå på, men det blev inte så. Lördagen så gick vi en massa, shoppade handväska åt syster och en fin halsduk åt mig, åt middag på Soho Thai och tog en drink på Lab. Vi hade ingen riktig plan för söndagen, men vi gick bort till Tate i regnet, kollade runt lite på utställningarna, galna saker, syster fick se en Picasso eller två, åt en helt acceptabel Fish & Chips i deras kafé och på kvällen såg vi Seven Pounds. Ingen av oss hade någon aning om vad filmen handlade om eller knappt ens vilken genre det var. Den var hemsk, och fin, och bra.

Jag uppskattade verkligen att ha syster här, det är inte så ofta vi ses, och ännu mer sällan vi har tid att umgås och prata om allt. De bor inte så långt härifrån, bara några timmar med tåg, vilket gör att jag måste verkligen hälsa på dom om jag är här ett tag.

Den här veckan måste jag på något sätt köra ikapp all tid jag förlorade fredagen jag inte jobbade, samt fredag den här veckan när jag åker hem, plus måndagen jag kommer komma sent hit. Lasta in lite timmar alltså. Tur att jag är sjuk och lever på lemsip, echinagard, apelsiner och kaffe... Nåväl, jag ser fram emot helgen väldigt mycket, så det är bara att bita ihop och köra. Jobbet är väldigt mycket fabriksarbete, 31 stycken shots från samma vinkel, bara få ihop dom... Det är väl det jag borde göra nu också.

A, just det: www.strangerfx.com .

No comments: