Friday, December 5, 2008

En förlorad dag

Fredag, det gick fort. I onsdags mötte vi upp med en massa svenskar från Dneg och Framestore, och gick ut och härjade. Först pub med öl + burgare och sen mer öl och stuff på O-baren. Väldigt roligt, och trevligt folk.  På O-baren var det ett par som såg så himla, obekväma, ut, de liksom hånglade lite och sen var det avslaget ett tag, mycket märkligt. Så, vi slog vad om ett par drinkar om vem som egentligen var på av dom, och fick Niklas (framestore) att gå och fråga. Och efter att ha kommit över den initiala chocken så svarade dom enigt att det var hon som var mest på. Mycket humoristiskt, och i efterhand ganska skamligt. 

Dagen efter gick bort. Först baksmälla och sen en intensiv magsjuka som inte helt kan bero på alkoholen innan. Lyckades dock tvätta, så något hände iaf. Tror även jag kommer ha en ganska episk teleräkning innan den här månaden är slut men det är det värt. 

Min dusch är paj, vilket är rätt oprisvärt med tanke på vad hyran är. Tim, min landlord ringde och bad om ursäkt för att han inte meddelat när potentiella spekulanter skulle komma på visning, så jag passade på att felanmäla duschen, får se om han verkligen tar tag i det imorgon.

Den här dagen gick laserfort, och även om jag gjort omfattande framsteg med mitt andra skott så är det inte klart ännu. 2-dagars, i någon slags drömvärld. Dock börjar delar se bra ut. Skall såklart in och jobba imorgon också, men med sovmorgon, mmmmm. Vi var förbi på svenskbutiken idag och köpte på oss nödvändigheter som pepparkakor och julmust, David plussade med filmjölk och kaviar. Soft att gå och handla på svenska ;). Börjar bli dags att käka något, magen är fortfarande lite keff, men rätt okej jämfört med igår.

- Björn

No comments: