Saturday, December 6, 2008

Lab.

Det blev "Thai Cottage" igår, en liten thai-restaurang som ligger precis bredvid här och drivs av en familj, mycket mysigt och bra mat till vettiga priser. Efter maten funderade vi på om vi skulle gå tillbaka och jobba mer... Vi blev dock rätt osugna på detta och mer sugna på high-end cocktails, som Johnny Roth skulle sagt. Inget stök och härj, bara en drink och en pratvänlig miljö. Vi hamnade på Slug and Lettuce, ett drink/lounge hak som är rätt stort, komplett med fejk-brasa och sköna fotöljer. Vi hamnade bredvid ett stort gäng rejält tjocka och äckliga brittiska affärsmän som drack hinkvis med champagne och flörtade med yngre flickor. Men vi softade och hade det bra. 

Ett glas bubbel och en Jack senare så var vi ju såklart inte helt sugna på att gå hem, och valet föll på Lab, som ligger i samma hus som jag bor i. Bra musik, bra drinkar, stört mycket folk. David väntade typ en halvtimma i baren på att få ett par drinkar, som vi drack upp på fem minuter, haha. Jag lyckades bli nypt i röven (av tjejer, den här gången, även om de inte direkt var i min smak, haha) ett par gånger innan jag ställde mig på ett mer strategiskt ställe. Soft kväll hur som helst, tre glas på en helkväll gör att man inte mår kass dagen efter heller.

Jag sov till ungefär halv tolv och sms-ade min värd för att påminna om att han skulle fixa min dusch. Fick låna Davids, så man inte är så sunkig. Hämtade lite take-away på ett ställe i Chinatown, och gick till kontoret. Jobbmässigt så har det gått framåt, men inte fasen är jag klar för det. Det är de sista 5% som tar 80% av tiden som vanligt... Ikväll skall vi se Madagascar 2 på bio, lagom avancerat. Nu skall vi ringa Steven Hobo och släpa hit honom från Murder Hackney.

-Björn

No comments: