Sunday, December 7, 2008

"Where is the bar?"

Vi fick tag i Steven Hobo, och övertalade honom att laga mat åt oss. Det bidde en mycket god, ganska stark pasta med chili, bacon och massa grönt. Det goda resultatet, plånboksvänliga priset och det trevliga sällskapet fick oss att konstatera att det är rätt smart att laga mat själva (eller, låta Mattias laga mat...) och så bestämde vi oss för en taco-kväll i Murder Hackney idag. Dessutom är det ju andra advent, vilket måste firas med glögg. 

Madagascar 2 var faktiskt oerhört rolig. Klockrena slapsticks, one-liners och mycket bra animation kombinerat med en väldigt, lättviktig, story. Vi skrattade högt allihopa och det är ett bra betyg. Efteråt gick vi hem till mig och delade på en flaska rött (om det verkar som vi dricker mycket här i London så, ja, det är riktigt, vad skall man annars göra?) och pratade strunt en stund in på nattkvisten. Sergej pallrade sig iväg till Hackney, och jag kom i säng vid ett-tiden typ.

Idag vaknade jag vid 1, sömn är pansar. Jag konstaterade att nej, Tim hade inte fixat duschen. Lånade Davids istället, och gick iväg till banken, sen vidare till jobbet via Flat White (kaffeställe). Jobbmässigt blir det nog inte så mycket gjort idag, jag knaprar echinagard för att mildra den förkylning som är på väg att krascha in över mig. Coldplay på stereon, målar lite frame-by-frame på mitt shot... Taco och glögg ikväll, det skall bli kul att träffa Eva också (om hon är hemma). Måste ju pallra mig iväg till Old Street och kolla in deras kontor någon gång. 

- Björn

No comments: