Sunday, December 14, 2008

'Ibland känner man sig som ett med alla människorna i parken...'

Men inte idag. Idag känner jag mig som ett med mitt täcke. Vi kom hem strax innan fem, efter en rätt bra sväng på Ljudministeriet. Det var min första vända, och det lämnade mig med ett positivt intryck. Det kunde varit bättre musik, Laidback Luke (?) var bättre än Pete Tong, men trycket, människorna och det konstanta dansandet gör det roligt. Vi körde pilots, förutom Stopp-Micke som hakade på i sista stund. Så det var, mörkt, varmt, laser, rök och massor med hög elektronisk musik. De har även en strålande taxitjänst som gör att man får en fastpristaxi på cirka en minut. Inte direkt Londonstandard.

Tidigare på kvällen snubblade vi på Pietro, Petter och Niklas samt hans tjej på Taro (asiatisk restaurang, ligger i samma hus som vi bor i), vi hade tänkt ta take-away, men det blev att vi satt ned och snackade med dom istället. De hade varit på "The day the earth stood still", deras gemensamma åsikt var: "Meh.". Spontant och kul iaf. Sen släpade vi hit Stopp-Micke och drack öl hemma hos mig. Han skulle på intervju på MPC på måndag, så bara en kort vistelse i London. Riggade upp oss, köpte hörselproppar på Boots, och åkte bort till elephant & castle med näst sista tuben. Där var det några fulla brittiska tjejer som tyckte David såg ut som Tom Cruise och Mattias som "the wingman-guy". Mycket roligt. 20 pund i dörren, 4 för att hänga in jacka+tröja, laserdyrt i baren, MoS drar in cash som bara den...

Ikväll kommer Sergej och kokar glögg, det blir chillat och lämnar en långvarig julig doft i min lägenhet.

Trötta fötter...

- Björn

No comments: