Saturday, December 13, 2008

Långsam lördag...

Igår hade jag en rätt bra dag. Arbetsmässigt fixade jag till bubbelskottet, och fick ut ett test på mitt nästa skott. Jag skall 'försköna' en ung tjej som står i ett kallt omklädningsrum. Hon var uppenbarligen inte tillräckligt attraktiv, så nu skall det bort några kilo, och lite finare hy... Det är lite knas, men vad gör man. Det fick mig verkligen att inse att skönhet ligger väldigt mycket i betraktarens öga, och alla här på kontoret har nog sin bild av vad som är vackert, kvinnligt, sexigt, etc. Jag fick aldrig vara med som statist på inspelningen, men det känns inte som det gör något. Fick en hel del gjort under tiden på kontoret. Hugh filmade alla statister med sin EOS 5D Mk2, i video-läge. 1080p med halvhyfsad komprimering.

Vi lunchade med folket på Masala Zone, en indisk kedja som är hygglig. Efter jobbet mötte vi upp lite folk på Coach & Horses, bland annat Jonathan (en britt jag jobbat med i stockholm) och några andra ex-Rainmaker människor. Efter att ha väntat in Sergej, och druckit några pints så gav vi oss iväg till Kari som fyllde år. Efter att ha traskat några varv runt Soho så köpte vi en överdyr flaska champagne på Sainsburys som present. Vi kom dit (Elephant & Castle) rätt sent, men det var ok. Käkade en burgare på vägen. Han har en fräsch lägenhet som till och med är varm. Det var ingen stor fest, men det var schysst. Vi drack skumpa, åt lite tårta, och snackade med hans galna, men ganska underhållande, lead från Dneg. Sen lirade han lite Metallica på elgitarren (imponerande). När klockan började närma sig halv två nånting så gav vi oss ut på jakt efter en taxi. Det är inte så enkelt som att ringa och beställa en taxi, nej nej, det skulle inte vara någon sport då... Efter att ha valt några olika strategiska ställen (rödljus, rondell) osv. och väntat på en taxi typ 15 min i regn-blåsten, så fick vi äntligen komma hem. Jag inkvarterade Sergej i min andra lägenhet (som jag har tillgång till för att jag inte fått en fungerande dusch i min första) och gick upp och krashade. Vaknade när Sergej knackade på för att åka hem till Murder Hackney.

Idag öppnade jag med att gå och köpa The Economist på kiosken vid hörnet, sen satt jag en god stund på Pain och drack te, åt scones och läste om världens (ekonomiska) undergång. Nu sitter jag på jobbet, har jobbat vidare på höft och lårbantnings-kuren samt lyssnat på lite Armin Van Buuren. Jag skulle varit på lucia-fest med Anna, men det krockade lite med jobb och MoS, trist, jag kanske kunde klämt in det om jag hade varit mer sugen på att åka bort ända dit... Snart skall jag dra och käka nånstans, sen ikväll är det iväg till Ministry of Sound. Förhoppningsvis är jag mer på och pansar då än nu, för jag är rätt trött, och grinig.

-Björn

No comments: