Monday, April 16, 2007

Byggarbetsplats.

Menne. Igår var en väldigt lugnt söndag. Efter att ha jobbat några timmar på förmiddagen gick jag till Mecca och käkade en lunch på uteserveringen. Underbart väder. Sen gick jag en promenad nordöst från där jag bor på Grünelökka, upp på en kulle, fotograferandes. Bra promenad på några timmar som kändes i benen, det var skönt. Halva Oslo var ute och grillade i parkerna, det var kul. Fick inte tag på min syster, trist. På kvällen snackade jag med David på Skype ett bra tag, det var schysst, bra pipe helt enkelt. Videosamtal, till england, gratis och chillat. Vi nördade oss med att lägga upp fotoalbum på Picasa och msn:a samtidigt. Sen ringde Sophie och vi pratade en stund om lite av varje, men mest hennes jobbsökande vilket verkar gå bra, jag håller tummarna. Bytte några ord med Stefan och Uma på MSN också, så det var allmän kommunikationsdag igår. Skönt att ta det lugnt hemma för en gång skull.

På jobbet i morse var det byggarbetsplats, rent kaos. Byggare som satte upp rullgardiner, med stegar, några som monterade möbler med skruvdragare och några som baxade runt på citronträdet... Inte helt soft att jobba i. Men nu är det städat och lugnt igen. Geoff hade inget bord och ingen dator när han kom hit i morse, så jag kan väl skatta mig lycklig. På tal om skatt så fick jag min deklaration vidarebefodrad av min mor idag. Måste dra hem och fixa med papper och sånt i Sverige. Kristin snackade med mig om några projekt som kanske är på väg in, och eventuell supervisorpost... I'm listening. Jag har 14 shots i renderingskön på min lokala burk, eftersom renderfarmen är lite opålitlig, hoppas på smidig dailies imorgon med många "OK".

-Björn

1 comment:

Anonymous said...

You'd better stay in Norway I say!!