Saturday, April 14, 2007

Just another lemon tree...

Det var en intressant fredag, som vanligt. Jag hängde kvar på jobbet till åtta ungefär när jag kände att jag började bli rätt hungrig, stack hem och käkade. Då ringer Samuel. Dags att gå till Fru Hagen, igen. Traskade dit, tog det lugnt och snackade med Samuel tills Anette dyker upp och vi skall dra till Cafe 33, som ligger ett par kvarter bort. Där ansluter Anja (som var på min födelsedagsfest, kompis till Anette). Jag dricker en öl och snackar med dom ett tag, sen ringer Martin och säger att de är på väg in till stan, tjugo sekunder senare ringer Geoff som har med sig Liz och vill veta var vi är. När de kommit så går hela gänget tillbaks till Fru Hagen, där vi ockuperar ett bord och har skoj hela kvällen. Martin dyker upp med sällskap, han är en sjukt skön kille och det är kul när det är så många man känner på samma ställe. Vackra flickor var det gott om tidigare på kvällen, men det är mer pölsefest på nattkröken, inte lika coolt. En tjej som ägnar kvällen åt att slå och knuffa alternativt hänga på mig, intressant sätt att få uppmärksamhet... Hänger med Liz och Geoff till Memphis och dricker vatten efter vi lämnat Anette med sin dejt på Fru Hagen, sen bär det av hemåt vid tretiden.Sover som en stock till tretiden på lördagen, duschar och går till jobbet.

De har skaffat ett jäkla träd till studion... Citronträd av något slag. Danne meddelar på MSN att han ringt Kanelbullen, en tjej som han försökte hooka upp mig med en morgon när vi var och köpte frukost efter ett nattpass på Visual Art. Han fick hennes nummer med förespegling att det var till mig och att jag var intresserad, vilket jag inte ens var i skick att förstå... Iaf, jag ringde aldrig och vågade mig aldrig tillbaks till det konditoriet efter det. Men nu har han alltså ringt, eller hävdar så, man kan aldrig vara helt säker. Hon pluggar på KTH nu och de skall träffas imorrn, vi får väl se om det är sant. Geoff ringde nyss, han är påväg till Storm, får se om jag kan få tag på alla bilder han har tagit med sin kamera på allt härj vi varit på.

-Björn

1 comment:

Anonymous said...

Hey Bjørn. Fredag var en fet dag. Det var cool på Fru Hagen. Litt crowded, men det overlver man.Snygt bild du tok av armen min til venstre på Geoff/Liz shot'et ;) Blir Nice å komme på jobb igjen på mandag. Talk then.. Och en ting:
- Det är viktigt att ta sig tid till lite nice!