Friday, April 13, 2007

Slirigt.


Igår körde jag en review med Stig (regissör) och Håkon (producent), på teasern, fick några ändringar och gjorde dem snabbt för att köra en till vända på eftermiddagen med Stig. Det var några småsaker som han ville ändra och jag kickade igång de över natten med ett bokat möte i morse kl 0900. Med detta i åtanke så tänkte jag ta det lugnt och softa hemma, men som vanligt så ringer Geoff, uttråkad och vill hitta på något. Jag sticker ned till Storm och möter upp honom, sen drar vi till Mecca (nice!). Två öl senare sticker vi till Mogador (marockanskt ställe) där vi möter upp Liz (den söta servitrisen), vi dricker ett glas vin medans vi väntar på att hon skall sluta. Trevligt ställe, det var en rätt högljudd jazzkonsert där igår dock. Vi sitter och snackar en stund med Liz, och hon bjuder in oss på biljard hemma hos henne. Hon har 100kvm lägenhet mitt i Grunelökka och ett rum med biljardbord... Sjukt stekigt. Jag hänger kvar fram till tre och snackar med Liz och Geoff. När jag sticker hem konstaterar jag att det lär bli en jäkligt tung morgon.

Det var korrekt. Jag pallrar mig till Storm, lägger upp klippen på timelinen och kör en session med Stig, sen runt lunch sticker jag hem och sover tre timmar för att komma i fas. Det var ett mycket bra beslut och jag känner mig som en ny människa efteråt. Sen körde vi dailies när jag kom tillbaks och jag fick 5 shots godkända. Mycket bra! Fixar några ändringar just nu, sen är det helg. Kanske jobbar en dag i helgen för att tjäna lite extra...

-Björn

No comments: