Tuesday, April 17, 2007

Sjätte växeln.

Idag rådde det ett klart högre tempo på arbetet än tidigare. Matt var här och jobbade med grading av teasern, vilket med de stora förändringar i looken på karaktärerna medförde att bakgrunderna i princip blev svarta. Så jag och Matt ägnade förmiddagen och delar av eftermiddagen åt att designa om bakgrunderna så de funkade med graden och förfina de bitar som var dåliga. Sen satt jag och Stig och diskuterade depth of field och kontinuitet i stjärnhimlarna i filmen, väldigt givande. Detta innebar att jag inte hade tid till dailies och jag har ingen direkt koll på vad som skall ändras, hoppas på en statusrapport från projektledaren snart. Just nu sitter jag och renderar lite ändringar och hoppas kunna gå hem snart, för det är underbart väder ute och jag tänkte gå och klippa mig innan frisörerna stänger. Det är förövrigt ett snittpris på runt 400 norska kronor för en vanlig klippning här omkring, vilket jag anser vara overkill, men det fanns något budgetställe i närheten som säkert duger. 360 kr skulle någon ha för en klippning av en förstaårslärling...

Var ute och käkade med Geoff igår, sen satt vi en stund på Mogador och snackade med Liz, som sa upp sig därifrån igår. Trubbel med chefen. Min vän Erik ringde idag också, det var kul att höra av honom även om han inte var så uppåt. Fick just reda på att alla shots är preliminärt approved, så det var skönt. Skall bara en vända till gradingen innan jag vet säkert. Har bara 1 shot som väntar, som är väldigt luddigt beskrivet, svårt och tungrenderat...

- Björn

1 comment:

Anonymous said...

Klar for å käka ute i morgen (lunch) og shoot from the hip? Jeg må ut og gå en tur i morgen for å myke opp kneet mitt etter uheldig squash session...