Wednesday, April 18, 2007

Scapegoat.

Ugh. Hittade en frisör igår, billig snabb affär, 120 norska. En äldre arabisk herre som var snabb, nogrann, extremt flink och kreativ som en påse grus. Iaf, jag är inte hippie längre och jag lade inte ned en förmögenhet på det. Martin berättade att han lagt, utan att planera det, 690 kr på en vanlig klippning så han vinner tävlingen mest oprisvärda klippning ever. Jag var på jobbet ganska exakt nio idag och lade upp några renderingar till Matt för gradingen. Hade lite trubbel med saker som inte renderade som det ska. Lunchade ute i solen med Martin, satt på Mecca och softade. Lite kallt idag faktiskt, men det var okej i solen. När vi väntade på att betala fick jag ett 'paniksamtal' från studion... Det visade sig när jag kom dit att det inte direkt var någon panik, men det var lite tryckt stämning i gradingsviten, efter lite kommunikation tror jag det löste sig. Jag tog väl på mig lite skit, men det gör mig inget. Teasern blev godkänd av producenten för en mindre filmfestival, men skall gradas lite till. Gjorde lite ändringar och kickade igång igen med en helt annan sekvens som efter lite review med producent och regissör verkar vara på väg i rätt riktning.

Efter jobbet gick jag en sväng och fotade, som vanligt. Magic hour. Fick inget superbra kort, men det var kul. Ikväll lagade jag lite mat, skickade in en maskin tvätt och skrev den här bloggen. Väntar på att Solene skall höra av sig, vi ska ut och ta en drink efter hon varit på teater. Frågan är var...

-Björn

1 comment:

Anonymous said...

Yup. Jeg vinner hårklipp konkurransen lett! Tips til dere som ikke vil ta opp lån når dere skal klippe dere: Hold dere unna Adam & Eva... Det var digg med lunch, men litt kaldt ja. Får gjøre det igjen når solen er litt mer stabil.