Wednesday, April 11, 2007

Vår 2.0

Efter en liten svacka i vårvädret är det tillbaks i full kraft idag. Jag, Otto och Geoff tog en lunch ute i det vackra vädret istället för att käka den vanliga studiosponsrade lunchen på kontoret. Det känns alltid som en bra idé att gå ut när det är fint väder. Annars var det en rätt seg dag, kom till jobbet vid tiotiden och har ägnat dagen åt att fila lite på gamla shots som jag verkligen vill bli av med nu. Hoppas på en approvalsession imorgon så jag kan få en ny laddning. Det är en teaser trailer som jag har alla utom ett shot på som är mest akut, regissören och producenten kommer för godkänning imorgon, och det är inte interngodkänt ännu... Många kockar.

Jag och Otto kikade lite på Furnace idag på kvällen, det är fan mattemagi. Som David sa "Jag förstår ATT det går men har ingen aning om HUR". Hoppas studion investerar i en licens eller två, det vore väldigt praktiskt. Jag och Hans Jörgen har även felsökt och haxat med renderfarmen (som nu renderar Shake via rendermans Alfred), det har varit en del framgångar. HansJod är fan pansar på regexp. Kollade även på bankkontot efter helgen, det var inte så festligt, men det var värt det. Får köra någon extra dag nästa helg tror jag. Jag känner att jag inte riktigt återhämtat mig efter semestern, jag behöver lite energi och inspiration på jobbet nu.

-Björn

No comments: