Wednesday, April 25, 2007

Upp och ned!

Meh. Det har varit ett par riktiga crapdagar den här veckan. Igår var jag arg och grinig hela dagen. Mycket problem med renderingar, projektledare som tvingar en att stanna kvar på lunchen för att kolla på obetydliga saker, inga klara besked om kontraktsförlängning, regn, dåligt med likvida medel... Inte den bästa av dagar. Både jag och Geoff var riktiga gringubbar hela dagen, lättade endast upp när vi gick och käkade efter jobbet. Räknade med att behöva åka hem i helgen för att deklarera, rätt oprisvärt att åka hem över dagen så bara. Pratade med min mor i telefon, hon har tydligen fortfarande problem med intenet men lånade mitt och skickade lite räkningar med email, underbart skönt att ha henne som backup.

Idag ville jag verkligen ha en bättre dag än igår, så jag lät allt eventuellt gnäll och härj rinna av mig och koncentrerade mig på att jobba hårt. Det blev roligare och mer fokuserat. Struntade ganska mycket i projektledaren och jobbade på istället. Fick två nya shots, daytime, yey! Har slavat med nattshots hela produktionen. Samarbetar med HansJ och en fransk mattepainter på det ena shotet, det andra är en motioncontrol-åkning / timelapse med CG-integration. Ägnade några timmar åt att städa upp sökvägar i mina scripts så de kunde renderas med farmen, som är uppe och springer nu. Tack HansJ! Det var en artikel om vår produktion i en norsk filmtidning med inriktning mot barn. Bilder från ett av mina shots, med Morten som snor cred ;).

Fick även iväg ett mail till skatteverket med en ansökan om två veckors uppskov på deklarationen, vilket de prompt svarade ja på, whee. Sedan ringer min syster och vi pratar med varandra för första gången på väldigt länge, dubbelt whee. Jobbar över lite idag, sympatijobbar med Geoff mest, men jag har saker att göra såklart. Det suger att jobba helt själv på kvällstid, alltid skönt att ha någon att prata med ibland. Jag är fortfarande helt ovetande om jag skall jobba vidare efter 8:e maj, vilket är då kontraktet går ut. Jag skulle signat på för mer tid i början när jag hade chansen, haha, lätt att vara efterklok. Här inne blommar citrusträdet och ute är det molnigt men ganska varmt.

- Björn

2 comments:

Anonymous said...

Hej Grumpy, old man.
Ta det med ro. I morgen kan vi skravle om DB9, løpe rundt med Nikons i deilige 18 grader celcius ;) Jeg henter det i lunchen. Vi kunne jo tatt noen bilder når jeg kommer tilbake eller no? Kanskje HansJ vil være med og låne D70S'en til storm. Geoff og! Da er vi 4. Ojoj. Du kan ikke dra tilbake til sverige. Det har vi snakket om! Hva skal jeg finne på her i Norge da? Er det noen jobber å få i Sverige kanskje ;)?

David Wahlberg said...

Efter regn kommer det sol! :)

Och förresten, ni ska till London efter Norge och inte till Sverige ;)